Panellets

 

 

Doncs per aquestes dates no podiem fer una altra recepta que no fossin els tradicionals panellets.

Recepta apta per a totes les edats, si tenu nens, s’ho passaran de conya dent boletes i merdes, ara que…jo no en tinc i també m’ho vaig passar be fent els panellts, jejeje.

Ingredients:

1kg d’ametlla molta (farina d’ametlla)

600 gr de patata (jo vaig posar 300gr patata+300gr de boniato)

800gr de sucre

ratlladura de llimona.

Varis: piñons, ametlla,nous, nous de macadàmia, festucs (pistaxos),quicos, coco, etc…..del que vulgueu.

Preparació:

Es cou la patata i el boniato amb la pell.Quan esta cuit ho pelem i ho aixafem amb una forquilla, i ho deixem refredar.

Un cop fred, hi afegim el sucre,la ratlladura de llimona i la farina d’ametlla.

Ens arremanguem i ens posem a remenar-ho be amb les mans, fins que quedi una massa ben compacta i ben barrejada.

Llavors ja ens posem a  fer boletes, les passem per clara d’ou i hi enganxem el que vulguem, piñons, ametlles, etc….

Els pintem amb rovell d’ou i apa cap al forn. 10 minuts a 200 graus.

Anuncis

3 comentaris

  1. ei, esther, què en fas de tot aquest menjar?? si no saps que fer d’aquets panellets me’ls pots donar, je je je………

    no t’escric mai cap comentari, perquè la cuina no es el meu mon, i no sé si la recepta està bona o no (com que no la faig)

    ……però t’agregaré a la meva llista de blogs, no se sap mai, potser a algú dels meus visitants si que li agradi cuinar………

    apa…..

Deixa un comentari

