Flam de Ratafia

Deu fer uns 2 mesos que em compro la revista Descobrir cuina, no sé per què m’havia atipat de comprar revistes de cuina i mai en feia cap recepta.

Però aquesta, mira, és en català i em a agradar bastant.

Doncs bé, hi sortia aquesta recepta de Les cuineres de Sils, i em vaig decidir a provar-la.

Per cert un flam boníssim.

Flam de Ratafia

DSC04190

 

 

 

 

Ingredients:


500 ml de llet
5 ous
100 gr de sucre
200 ml de ratafia
50 gr de sucre pel fons del motlles.

Preparació:

Escalfeu la ratafia en un cassó fins que redueixi a la meitat.
Mentrestant, amb dues cullerades de sucre, feu un caramel.(Jo l’he comprat fet).
I poseu-lo dins d’un motlle tipus plum-cake.
En el mateix cassó, poseu-hi la meitat de la llet amb el sucre i feu-ho escalfar fins que el sucre quedi desfet.
En un bol, poseu-hi els ous, i afegiu-hi la resta de llet freda, la ratafia i despres la let calenta amb el sucre desfet, i aneu-ho barrejant amb unes varetes.
Remeneu-ho, coleu-ho i aboqueu-ho al motlle on heu posat el caramel.
Poseu-ho en una plata al bany maria al forn 45 minuts (jo he posat 55) a 200ºC.
Quan sigui fred ho podeu treure del motllo i servir-ho.

S’hi poden posar un parell de cullerades de ratafia pel damunt.

Font: Les cuineres de Sils.

4 comentaris

  1. Ei, jo també el vaig fer i és boníssim!!!!
    El Descobrir CUINA val la pena, no és només una revista de receptes, m’agrada perquè hi surten coses d’aquí, tipus fires, restaurants, cellers, entrevistes a gent d’aquí…

  2. Veig que molts dels comentaris tenen un tema comú que es La Cuina a Sils. Vos informo , que el proper dissabte dia 11 de juliol, aquesta entitat organitza un sopar popular per 600 persones. Jo que he tingut la sort de poder-hi estar una vegada- no més-, ja que les places van a “estiracabells”, vos puc dir que es una passada. A més, se que al setembre fan un sopar al Melia Golf de Caldes, al octubre, Palace de Barcelona, al novembre Villa de la Reina Madrid, en fi, no paren.
    Se també que l’entitat te una carpeta emails de seguidors , als que envien informació de les seves activitats periòdiques. Jo en soc una de elles.
    Si els hi envieu un correu a cuinasils@sils.es, de ben segur que vos afegiran.
    Adeu
    Leonor

Deixa un comentari

