Esferificacions de iogurt

Bé, després de que em passesin les primeres emocions, de tenir amb mi el MEU kit d’esferificacions, tant desitjat i esperat, em vaig posar ” manos a la obra”, sense massa éxit. A la trecera em va sortir.

Vaig provar de fer caviar de taronja i de  ratafia, sense èxit.

Aixi que després de llegir i llegir per la xarxa, vaig provar una recepta que representava menys disficutosa, per que el iogurt ja pota calci i així jo no n’hi havia de posar.

Ingredients:

2.5 gr d’algin

1 iogurt

500 ml d’aigua.

Preparació:

En un bol amb aigua, hi barrejem l’algin, super ben barrejat amb una batedora o thermomix.

Ho deixem reposar 15 minuts ( en el meu cas)

Amb una cullareta anem agafant boles de iogurt i les tirem el el recicpient on hem barrejat l’algin amb l’aigua, i es van formant les esferificacions de iogurt.

Res 10 o 15 segons, ho treiem emb la cullera coladora i ho passem per aigua sola per treure l’exés d’algin.

6 comentaris

  1. Hola!
    Una critica constructiva… Si deixes reposar l’algin 24 hores en nevera, sempre serà més efectiu! També es poden congelar les boletes de iogurt en un motlle de silicona. T’assegures que les esferificacions quedin ben rodones. Quan ho fagis, assegura’t que l’algin ha estat prèviament en temperatura ambien, perque quan introdueixis el iogurt congelat al bany d’algin, quan s’estan esferificant a la vegada s’ha d’anar descongelant.
    Gràcies pel blog. M’agrada molt!

Deixa un comentari

