Tortell de Ram

Tal i com mana la tradició, els padrines hem de delitar als nostres fillols amb el tradicional trotell del Ram.

Com que a mi no m’agrada massa, l’he fet amb pasta de full.

Jo soc padrina del meu germà petit i únic.Ila meva iaia es padrina meva, diuen que un cop t’has casat, s’inverteixen els papers, i el fillol (en aquest cas jo), ha de pagar el tortell al padrí.

Per tant he fet dos tortells de pasta de full, un de crema i nata i un altre de trufa.

Ingredients:

Per als tortells.

Dues làmines de pasta de full (la cocinera) que ja son rodones.

Farciments:

Nata:

 muntar la nata ben freda o opcio fàcil, anar-la  a comprar muntada (jo he comprat 500gr a la pastisseria de poble)

Trufa:

150gr de xocolata fondant ( tipus nestlé postres)

300 ml de nata líquida

30 gr de sucre

Posem un cassó al foc per fer al bany maria i fem fondre, la xocolata amb la nata i el sucre.Quan està fos, ho barrejem bé i ho deixem referdar a la nevera, millos unes 12 hores, però si no disposeu de tant de temps, ho poseu un ratet al congelador , ja que per muntar-ho ha de ser ben fred, sino no munta.

Després ho muntem comsi fos nata, amb unes barilles manuals o elèctriques o amb la thermomix.

Crema:

Aquesta vaegada he canviat de registre sempre feia la de l’Eva Arguiñano, però aquest vol he fet la del llibre de la Cristina Galiano.

“Mis mejores recetas con thermomix”.

Ingredients:

140 gr de sucre

15 gr de pell de llimona

600 gr de llet

40 gr de maicena

6 rovells d’ou

2 cullerades de sucre avainillat

Preparació:

Ho sento ho he fet amb thermomix.

Posar en el vas el sucre i triturar-lo a vel 10 5 segons, tot seguit afegir la pell de llimona i repetir la operació.

Afegir la llet, la maicena els rovells i el sucre avainillat i coure a 100graus, velocitat 4 uns 5 o 6 minuts.

Deixem refredar, llavors espesseix molt.

Anuncis

3 comentaris

  1. Hola,

    porto el blog del Club de Cuines (a clubdecuines.cat), portal de cuina de TV3 i Catalunya Ràdio, i de cara a St Jordi volia demanar als blogs de cuina en català que em recomanessin un llibre de cuina i que em diguessiu en una frase o dos perquè us agrada o el recomaneu. M’ho pots enviar per correu electrònic a clubdecuines@tv3.cat? D’això en vull publicar un text o varis, que servirà tant per conèixer llibres de cuina com per conèixer blogs com el teu…

    Esborra aquest comentari quan vulguis, ja entenc que no va lligat amb el contingut d’aquest text, però no trobava altre manera de contactar.

    Gràcies!

    Roger

Deixa un comentari

